Extra aanbod

Schoolbibliotheek

In samenwerking met de dBieb hebben wij een bibliotheek in de school. De schoolbieb is elke dag open voor kinderen van ons IKC dankzij de hulp van ouders. Dankzij deze ruime openingstijden en de uitgebreide boekencollectie wordt er meer gelezen binnen IKC Alexia.

Kookstudio 'de Smikkelpot'

Sinds de verbouwing van onze school in 2020 hebben wij een echte kookstudio: 'de Smikkelpot'. Meerdere keren per week maken klassen traktaties, lunch- en/of dinergerechten klaar met behulp van een kok. De kinderen leren hier dat gezonde voeding heel lekker is en gemakkelijk te bereiden.

Extra activiteiten

Ieder schooljaar bieden we voor alle kinderen extra activiteiten aan. De activiteiten zijn op het gebied van sport & spel, dans & drama en koken in de kookstudio. Deze lessen vinden onder schooltijd plaats, zodat alle kinderen ervan kunnen profiteren. Binnen ons IKC is er aandacht voor talentontwikkeling en creativiteit.